Flexibla upplägg

Med en hög grad av flexibilitet är allt från ett traditionellt fullservicesamarbete till en enklare kontrollfunktion möjligt

Redovisningsbranschen genomgår just nu en snabb teknisk utveckling. Uttryck som digitalisering och automatisering förekommer frekvent.

Digitaliserade ekonomitjänster innebär:

Smidigare och effektivare hantering av informationsflödet mellan byrå och klient 

Att rutiner och återkommande uppgifter kan automatiseras

Fantastiska möjligheter att dela på ekonomiarbetet mellan byrå och klient 

All löpande bokföring sköts i det molnbaserade redovisningssystemet Fortnox. Det är välkänt hos många mindre företag. Eftersom det är molnbaserat har ni alltid tillgång till samma redovisningssystem och vi kan jobba i det parallellt. Det ger er som klient möjlighet att ta hand om vissa moment i ekonomiarbetet på egen hand för att hålla nere kostnaden för ekonomitjänsterna.

Vill ni få mer information om våra flexibla upplägg?

Oändliga variationsmöjligheter

Variationen på hur ett samarbete kan utformas är nästan oändliga.

Ett vanligt upplägg är att klienten lägger in alla bokföringsunderlag som kvitton, leverantörsfakturor, kundfakturor och tidrapporter mm i bokföringssystemet och att vi sköter kontering, avstämning, betalningar mm.

Vissa klienter vill göra mer och tar även hand om t ex kontering och betalningar. Vår roll är i så fall mer att göra en avstämning att allt är korrekt bokfört, att korrigera felaktigheter och att sköta vissa specifika moment i ekonomiarbetet som t exbokslut och lönekörning. 

Vi hjälper er i så fall genom att skapa mallar och formulär och som underlättar bokföringsarbetet för er. Till er hjälp finns även en mobilapp där ni t ex kan sköta fakturering och tidrapportering. 

Fullservice eller enklare funktion?

Digitaliseringen förenklar det löpande bokföringsarbetet på många sätt. Samtidigt är vi medvetna om att gamla beprövade arbetssätt ger en uppskattad trygghet hos många företag.

Varje företag är unikt och uppdragen skräddarsys därför efter behov och önskemål hos varje enskild kund. Med en hög grad av flexibilitet är det möjligt attanpassa uppdraget från ett traditionellt fullservicesamarbete där ni förser oss fysiskt med alla underlag som kvitton och fakturor till en enklare kontrollfunktion för uppföljning av det ekonomiarbete ni själva utför.

© Copyright NextStep Redovisning AB